Over de klant
Fabric brengt textieldruk met oog op milieu
Fabric is een nieuw bedrijf, bestaande uit Suburban en Nookyalur. Ze blijven echter nog steeds trouw aan drie belangrijkste pijlers: Duuzaam, lokaal en totaal. duurzaam in de zin dat ze werken met een ecologisch en ethisch verantwoorde productie. Daarboven hebben ze vanwege hun ligging in Dok-Noord, waar ze het totaalproject van print tot label afwerken, een lokaal karakter.
Onze diensten
- e-commerce
- nieuwsbrieven
- webdesign
- webdevelopment

De opdracht
We hadden eerder al samengewerkt met Suburban, waar we toen ook al hun online luik hadden ontworpen en ontwikkeld. Nu ze in zee gingen met een 2e bedrijf, kwam er een nieuwe identiteit. Daarom hadden we naast de vraag om een website te maken, ook nog de opdracht om de visuele sfeer te bedenken. De structuur van de site werd in grote lijnen behouden. Nog steeds konden de bezoekers de producten ontwerpen en een offerte aanvragen. Alleen was er nood aan een goed doordachte nieuwe jas.
Onze aanpak
Vooraleer we van start gingen, hadden we een meeting waar we concreet uitschreven wat de nieuwe stijl van Fabric is in vergelijking met wat Suburban had. Van daaruit begonnen we aan het concretiseren van een nieuwe geconcentreerde stijlgids. In overleg met Fabric dachten we na over een beeldtaal, de juiste kleuren en typografie. Er werd nagedacht over de verschillende soorten pagina’s en alles werd opnieuw herdacht zodat deze volledig de waarden van Fabric overbrengen.



Smeltende animaties zetten druktechnieken in de verf